3 obiektywy - "Uniwersalne/podstawowe"

3 obiektywy - "Uniwersalne/podstawowe"

Postprzez sebabros » 29 Wrz 2011, 09:56

Witam, planuję kupno pierwszej w moim życiu lustrzanki, a mianowicie Canon 7D.
Przewaliłem całe forum i przyprawia mnie o mdłości świadomość jak szeroka jest gama obiektywów do wyboru.

Z uwagi na to, że jestem laikiem w sensie wymiennych obiektywów, (dotychczas było Sony H9-kompakt-zupełnie inna bajka ;) ) mam nadzieję, że pomożecie mi przy właściwym wyborze.

Planuję kupno 3 obiektywów.
Rybie oko, ludzie piszę dobrze o tym, także chyba wybór padnie na niego Samyang 8mm f/3,5 Fisheye mocowanie CANON
Szerokokątny, Tokina AF 11-16 mm f/2,8 AT-X PRO DX, ale fajnie by było jakbym mógł kupić nieco tańszy, bo tego znalazłem za 2750zł
no i tu się zatrzymałem
Aparat będzie mi służył do filmowania uroczystości rodzinnych, wypadów ze znajomymi i wszystkiego co mi wpadnie w oko.
Nie wiem jaki wybrać obiektyw standardowy/uniwersalny ?
Pomożecie ?
sebabros
New Member
New Member

Re: 3 obiektywy - "Uniwersalne/podstawowe"

Postprzez t-jack » 29 Wrz 2011, 10:04

Rybkę na początek bym sobie darował, zamiast tego:

Tokina 11-16
Canon 17-55/2,8

I takim zestawem opędzisz większość uroczystości itp i nie tylko, bo właściwie nadaje się do prawie wszystkiego. Oczywiście lepsze byłyby stałki, ale niestety przy APS-C ze stałkami (tymi szerokimi) jest problem, można oczywiście spróbować z:

Sigma 14/2,8
Canon 28/1,8
Voigtlander 55/1,4

(taki przykład, konfiguracji jest dużo). Nadal jednak 14 na cropie nie jest takie znowu szerokie.
Personal site: http://t-jack.pl
Gear for Rent: http://gravefilms.com
Awatar użytkownika
t-jack
King of DSLR
King of DSLR

Miejscowość: Podkowa Leśna k. Wawy

Postprzez sebabros » 29 Wrz 2011, 10:11

Canon 17-55/2,8 cena 3500zł to minimum jakie trzeba za niego dać :/ ale widać takie ceny :D
Dzięki za odpowiedź, możliwe że tak jak piszesz daruję sobie Rybie oko.
sebabros
New Member
New Member

Postprzez t-jack » 29 Wrz 2011, 10:15